Жодне з подорожей не обходиться без валізи найнеобхідніших речей. Однак іноді трапляється, що під час подорожі багаж втрачено чи пошкоджено.

Варто пам’ятати, що в разі втрати багажу Ви маєте право на:
1) матеріальну компенсацію витрат на предмети першої необхідності – на суму близько 50 $ (сума вказується в Правилах перевезення пасажирів і багажу кожного перевізника і саме тому може змінюватися);
2) матеріальну компенсацію за пошкодження багажу – 17 СПЗ за 1 кг, але не більш як 1000 СПЗ;
3) матеріальну компенсацію за втрату багажу (якщо багаж так і не знайшли) – 17 СПЗ за 1 кг, але не більш як 1000 СПЗ.

СПЗ – спеціальні права запозичення – спеціальне безготівкове платіжний засіб МВФ; приблизна конвертація становить 1 СПЗ = 1,45 $.

Для того щоб отримати відшкодування, Ви можете використовувати два правових механізму:
а) претензійна робота (досудове врегулювання) – швидкий спосіб; термін розгляду претензій складає до 3 місяців;
б) судовий розгляд справи.

Так, найменший термін позовної давності в міжнародних подорожах становить 1 рік і застосовується до суперечок про пошкодження або втрати багажу.

При цьому важливо виконувати розпорядження конвенцій щодо претензійної роботи.

Так, наприклад, відповідно до положень частин першої та четвертої статті 31 Монреальської конвенції 1999 року отримання багажу без подачі перевізнику письмової претензії виключає в подальшому судовий розгляд даного спору. Це обумовлено тим, що отримання зареєстрованого багажу або вантажу без пред’явлення претензій означає, що багаж або вантаж був доставлений в належному стані та у відповідності з перевізним документом або записом, яка зберігається іншими засобами.

При цьому при відсутності претензій при отриманні багажу ніякі позови проти перевізника не приймаються, крім випадку обману з боку останнього.

Тут варто зазначити, що в разі пошкодження або втрати багажу необхідно звернутися до представника перевізника та оформити такий випадок спеціальним актом про неналежне перевезення багажу – PIR (Property Irregularity Report). В даному акті повинно бути зазначено:
1) прізвище, ім’я пасажира;
2) маршрут перевезення;
3) відомості про загублений багаж.

Даний акт є свого роду претензією до перевізника, що в майбутньому дає право на відшкодування заподіяної шкоди. Таким чином, наявність Property Irregularity Report дозволить Вам як пасажиру не тільки спробувати врегулювати питання в досудовому порядку, а й звернутися до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Отже, в разі затримки / втрати / пошкодження багажу:
1) звернутися до представника перевізника для оформлення акту-претензії – Property Irregularity Report;
2) зробити копію Property Irregularity Report (можна фото) – це дозволить в майбутньому подати правильно оформлену претензію навіть після повернення багажу (коли багаж повертають – Property Irregularity Report забирають) або в разі втрати Property Irregularity Report;
3) при здійсненні витрат на предмети першої необхідності зберегти всі чеки для можливості отримання компенсації.

Після повернення в Україну зверніться до кваліфікованого юриста, який надасть Вам юридичну допомогу і забезпечить відшкодування всіх понесених Вами витрат.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *