Насправді, мало хто знає, як правильно діяти в такій ситуації. Що б зробили Ви?
 
Переважна більшість туристів починають дзвонити менеджеру, який займався оформленням туру. Однак чи правильні такі дії?
 
Звичайно, потрібно повідомити менеджеру, проте він не зможе Вам нічим допомогти, оскільки не має засобів впливу на авіаперевізника. Звідси виникає питання: а хто ж впливає на перевізника? А відповідь дуже проста й очевидна – пасажири.
 
⁉️Що робити, якщо рейс затримують?
 
Перше, що потрібно зробити, – заспокоїтися. Звичайно, ситуація, м’яко кажучи, неприємна, однак стрес і надмірне хвилювання тільки будуть заважати Вам правильно оцінювати ситуацію.
 
Далі Вам необхідно знайти стійку з представником Вашої авіаперевізника. У представника необхідно вимагати довідку про причини затримки рейсу. На даному документі має бути печатка авіаперевізника, чи довідка, повинна бути надрукована на фірмовому бланку компанії.
 
Крім цього, в залежності від часу затримки і відстані авіаперельоту Ви маєте право вимагати від перевізника допомогу. Це передбачено як Повітряним кодексом України, так і Монреальської конвенції 1999 року (Конвенція про уніфікацію деяких правил міжнародних повітряних перевезень).
 
Так відповідно до статті 106 Повітряного кодексу України авіаперевізник повинен надати пасажирам допомогу (у вигляді харчування, прохолодних напоїв, два телефонних дзвінка або теле-, факс-повідомлення чи повідомлення по електронній пошті, якщо для цього є технічні умови аеропорту) в разі затримки рейсу :
– до 2 годин – для рейсів дальністю до 1500 кілометрів;
– до 3 годин – для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;
– на 4 і більше годин – для інших рейсів, не зазначених у другому і третьому абзацах цієї частини.
 
Крім цього, якщо затриманий рейс переноситься на наступний день, – перевізник повинен надати пасажирам номери у готелі, харчування та забезпечити трансфер за маршрутом аеропорт – готель – аеропорт.
 
Якщо перевізник відмовляється надавати зазначені послуги безкоштовно, Ви можете самостійно їх оплатити. Головне – зберегти всі чеки. В такому випадку Ви зможете стягнути всі ці витрати в досудовому (шляхом направлення претензії) або в судовому порядку.
 
Однак і це ще не все, на що Ви можете розраховувати в разі затримки рейсу. Також в разі затримки рейсу більше ніж на 5 годин Ви маєте право на:
1) повернення квитка, відшкодування, яке перевізник повинен здійснити протягом семи днів (ч. 2 ст. 104 Повітряного кодексу України);
2) зміна маршруту, яке здійснюється при відповідних транспортних умов: до кінцевого пункту призначення – при першій нагоді або в пізній час за бажанням пасажира і за наявності вільних місць (ч. 2 ст. 104 Повітряного кодексу України).
 
Якщо ж перевізник відмовить Вам в даних послугах, Ви можете самостійно купити квиток на інший рейс, обов’язково зберігши самі квитки і чеки за них. Потім після повернення Ви зможете вимагати за них компенсацію у перевізника.
 
Відшкодування за послуги Ви зможете отримати тільки в разі обґрунтування їх необхідності і підтвердження витрат документально.
 
Отже, в разі затримки рейсу потрібно:
1) зберігати спокій;
2) взяти довідку про причини затримки рейсу;
3) вимагати від перевізника сприяння, передбаченого законодавством;
4) в разі відмови перевізника надавати сприяння, зберегти всі чеки, що підтверджують витрати на харчування, напої, проживання і т.д .;
5) при необхідності просити перевізника замінити квиток на інший рейс і/чи стикувальні рейси;
6) у разі відмови перевізника – самостійно купити квитки на інший рейс (в тому числі стикувальний), обов’язково зберігши самі квитки і чеки за них.
 
Після повернення в Україну зверніться до кваліфікованого юриста, який надасть Вам юридичну допомогу і забезпечить відшкодування авіаперевізником всіх понесених Вами витрат.
 
🤗А ми від себе бажаємо,щоб ви ніколи не мали проблем з авіаперевезеннями! Гарних та комфортних подорожей!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *